2 januari 2012

Jag har verkligen ätit min (stora) del av jul-och nyårshelgens kakbordet och nu kommer det svåra, att kunna återgå till det normala även om det finns ett och annat gott i frysen. Det ÄR svårt!
Det är fortfarande ganska tyst i kommunhuset. Idag hade jag "flow" i skrivandet och hann ringa några samtal också, men många är borta och svåra att nå så en del av arbetet måste lämnas till nästa vecka. Synd, för min erfarenhet säger att plötsligt dyker det upp något som tar extra mycket tid och då glöms det andra bort.
Samtidigt som jag gläds åt de för låga elräkningar mitt i vinter så oroas jag över det milda vädret. Är detta tillfällighet eller tecken på mer bestående klimatförändringar? Vad har gjorts i kommunen för att bemöta allt fuktigare vintrar som kan orsaka skred och annat elände? Jag har svaga minnesbilder om att kommunen har kartlagt platser med skredrisk men några handlingsplaner finns så vitt jag vet inte ÄNNU.
Nya rektorer till Bällstaberg och Kårsta är valda.

Inga kommentarer: