16 juli 2010

Min favoritläsning har kommit ut! Länsstyrelsens årliga rapport om bostadsituationen i länet fanns i min postfack idag när jag kom till jobbet. Jag vet att det låter väldigt egoistiskt (igen) men vår (S)-bostadspolitik får all stöd från den och från tidigare rapporter. Det råder stor brist på hyresrätter. Vallentuna ligger fortfarande på jumboplatsen av alla länets kommuner när det gäller andelen hyresrätter i kommunen. Rapporten finns också på länsstyrelsen hemsida. Läs den!

Min äldsta dotter har fått ett andrahandskontrakt på en hyresrätt. Inte i Vallentuna, utan i Nacka. Och bara för en termin men det är ändå en början.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du lägga ut länk till rapporten?

Jaana sa...

http://www.ab.lst.se/upload/dokument/publikationer/S/rapporter/2010/R2010_09_LiL_webb.pdf

Här är länken, var så god!

Anonym sa...

Tack