25 februari 2010

Det blev rekordhög elräkning för sossemor denna månad.Jag har lyckats ha rörlig alt. fast taxa när det är som mest olönsamt. Jag har säkert fel elbolag också. Det är bra med valfriheten men vem har tid att jämföra alla olika alternativ och hålla på och byta? Inte jag i alla fall.
Min man är orolig för mina pensionsplaceringar också. Jag håller inte koll på min fondutveckling tycker han och då kan jag missa ev. uppgångar i vissa speciella fonder osv. Jag bryr mig inte! Jag är SÅ trött på att oroa mig för hur pensionen blir för min del om några årtionden. En sak är jag säker på: det blir för lite i alla fall! När jag blir gammal så flyttar jag kanske i någon äldrekollektiv där alla hjäps åt att odla ekologiska grönsaker och frukter. Ett passivhus med solceller och vindsnurra på taket för att hålla energikostanderna på lägsta möjliga nivå. En pensionerad läkare bland de boenden så att småkrämpor kan tas hand på plats och ...

Inga kommentarer: