4 juli 2012

Det är skönt med värme! Att få sitta ute och njuta av de varma solstrålarna. Helt enkelt att få lata sig. Jag känner att jag behöver semester utan några som helst "att göra listor". Mitt huvud behöver tid att få tänka på andra tankar än bara politik, bostadsbyggnadsprognoser, budget och investeringar. Samtidigt känns det lite oväntat att märka att det finns "gamla" tankar i mitt huvud som fortfarande behöver bearbetning och som bara har väntat på  att få tid att mogna. Nya intryck och nya personer har kryddat mitt tankeverksamhet åt det positiva hållet kan jag lätt säga.

Glöm inte ordens makt. Så mycket man kan göra både gott och ont med hjälp av orden. Det är bara att välja! Och våga, för det är tillåtet att göra misstag. Det värsta är att föredra tystnad när det förväntas agerande.

Inga kommentarer: