7 juni 2013

Kommunalrådet Örjan Lid (M) verkar vara en riktig superman. Förutom det mycket krävande uppdraget som kommunalråd i Vallentuna kommun så har han ett antal andra uppdrag. Vissa av hans uppdrag har direkt anknytning till hans roll som inte går att välja bort. Men precis som jag har skrivit förut så har han även andra arbetsuppgifter. Det senaste är som ledamot i Avfalls Sveriges styrelse. Det är mycket bra att Vallentuna har fått en plats i den styrelsen. Elwe Nilsson (M) finns i Avfalls Sveriges valberedning så han kan naturligtvis påverka en hel del.
Jag medger att just dessa "sopfrågor" intresserar även mig så lite avundsjuka finns säkert i mina ord. Men sanningen är att Örjan Lids dygn har lika många timmar som min eller din. Att leda en tillväxtkommun kan aldrig vara en bisyssla. Det kräver väldigt mycket tid och ork. Om man dessutom har familjeföretag, styrelseuppdrag i Roslagsvatten, polisnämnden, brandförsvaret, Sörab...att sköta så undrar jag verkligen hur tiden räcker till att sköta allt detta?


Inga kommentarer: