20 januari 2010

Jag sov dåligt. Jag har alldeles för många saker att hålla ordning på just nu samtidigt som det blev ett bakslag på ett område som jag inte hade förväntat mig på. Tråkigt! Jag hade färdiga planer som förkastades som om de inte var värda någonting. Ja, nu överdriver jag lite grand, jag medger, men oj vad det kändes tungt. Tack och lov har jag haft händerna fulla med annat idag så jag har inte hunnit sörja över det. Imorgon kommer jag kanske på en annan lösning.

Jag hann titta på sossarnas kampanjaffischer i Stockholm bara som hastigast idag när jag sprang till tunnelbanan. Inte alls dåliga, skall jag säga. Bra budskap och Carin förtroendefull och trygg ledare. Vad är affischernas betydelse som budbärare i en valrörelse? Flygblad och broschyrer kastar man lätt bort utan att ens ha tittat i dem. Jag brukar ta allas material för att kunna jämföra och se hur de har formulerat budskapet och vilka saker var och en har prioriterat. Men jag är ju arbetsskadad och kan verkligen tycka att det är roligt. Affischerna läser man även om man inte vill. Det bara blir så. Då gäller det att lyckas skriva ett budskap som med några få ord säger väldigt mycket. Vad betyder bilden? Ska det vara ett foto av någon/något eller går budskapet hem utan den? Ja,detta snurrar i mitt huvud just nu.

Nej, nu får jag börja skriva rent några protokoll.

Inga kommentarer: