17 mars 2010

Jag "överlevde" fotograferingen! Visst är det en upplevelse att vara med när proffsfotografer jobbar. De ser på saker som jag har inte alls tänkt på och kan fixa och greja så att även jag blev nöjd med resultatet (=jag kände igen mig själv på bilden).

Jag är helt förtrollad av den nya interaktiva tavlan jag har i skolan. Den inspirerar verkligen att planera annorlunda, roliga och aktiverande lektioner. Barnen var lika fascinerade som jag. Ingen kommer att påstå att matte är tråkigt efter detta. Tänk hur mycket det kommer att spara på lärarnas planeringstid. Allt finns ju på internet, allt går att spara, och så mycket mer som jag inte ännu kan. Det borde vara självklarhet att skolan hänger med i den tekniska utvecklingen och investerar pengar så att alla klasser får tillgång till dessa tavlor, även i alla Vallentuna skolor!

Inga kommentarer: