20 april 2013

Attendo driver Vårdbo, vårdboende i Vallentuna för dementa äldre men också för äldre med somatiska besvär. Kommunen har avtal med dem om 32 platser. Oftast är jag själv som kontaktar verksamheter i kommunen som jag är nyfiken på och vill besöka men när det gäller Vårdbo så hann de faktiskt först att ta kontakt med Ing-Marie, vår gruppledare i socialnämnden och bjöd oss till ett besök som vi naturligtvis tackade ja till. Jag uppskattar verkligen initiativet från företagets sida.

Vi fick information om verksamheten, såg på lokalerna och fick svar på våra (S)-hjärtefrågor. Extra plus för företaget för det att även den fackliga representanten, skyddsombudet var med i diskussionen. Det är viktigt att de boende har aktiviteter och vård /omsorg utifrån behoven och personal som är engagerad och som vill utveckla verksamheten. Jag är ingen expert på dessa frågor men jag fick en uppfattning att Attendo är mycket mån om sin verksamhet och har bl.a. skapat en boendemiljö som var hemtrevlig. Vi ser redan fram emot återbesök på hösten.

Inga kommentarer: