11 oktober 2009

Vänner!

Det är lyx att ha vänner! Tyvärr har jag alldeles för sällan tid att umgås med dem, men igår var vi tiotal pratglada tjejer som åt gott och babblade om allt möjligt mellan himmel och jord. Det var vänner som har vuxit upp med mig till kvinnor och mammor. Vänner som har gett mig "näring" i min utveckling till en person som vill aktivt delta i samhällsutvecklingen och har gett mig de nödvändiga redskapen till det t.ex. språket, tryggheten i ideologin osv. Vänner som ställer upp när det regnar och blåser kallt och säger :" Ja, jag kommer och knackar dörr med dig. Det skall bli roligt!" Vänner som stöttar mig. Vänner som jag älskar! Utan er vore livet väldigt tråkigt. Okej jag ger er min hemliga recept på räkpajen. Det är väl ett tydligt tecken på hur viktiga ni är för mig.

Inga kommentarer: