4 april 2010

Jag hamnade i panik igår när min dator havererade. Ingenting fungerade! Jag är beroende av en välfungerande datorn! Jag försökte skriva en insändare med papper och penna och efter tre utkast var jag ändå inte nöjd. Medan min dator går igenom "hälsokontroll" så lånar jag min dotterns dator för att visa några livstecken.

Det var väldigt mycket musik av olika slag på påsknattsmässan igår kväll i Vallentuna kyrka. Mycket vackert men lite för mycket, tycker jag. Musik är en viktig "ingrediens" i mässan men det är ORDEN jag vill höra. Det är intressant att få höra påskens budskap och få höra olika talarens val av ord, val av berättelse att förmedla detta budskap. Vilken makt man kan få med hjälp av orden. Och trots det så är det HANDLING som är avgörande! Det borde vi alla komma ihåg, speciellt vi "politiker".

Inga kommentarer: