25 april 2010

Sossemor var arg!

Det har varit en full rulle hela veckan. Vårkampanjens första vecka har avklarats med beröm. Nya aktiviteter väntar på under nästa vecka med Första Maj firandet som veckans höjdpunkt.

Trots min nyckfulla temperament så har jag lugnat ner mig avsevärt de senaste åren. Det är ytterst sällan jag blir riktigt riktigt arg, men i lördags hände det. Efter sånggruppen gick jag till valstugan och på vägen dit träffade jag folkpartister som hade flygbladsutdelning. Jag tar alltid allas flygblad och läser dem noga. Först vid valstugan började jag titta närmare på deras flygblad och då började jag se rött.

Det stod nämligen att:" Vi i Folkpartiet i Vallentuna vill att:
- valfriheten i boendet ökas genom att det byggs fler hyresrätter" VARFÖR GÖR DE DÅ ALDRIG NÅGONTING ATT DETTA BLIR MÖJLIGT???? VARFÖR RÖSTAR DE EMOT VÅRA MOTIONER DÄR VI FÖRESLÅR HYRESRÄTTER SOM VÅR BOSTADSBOLAG ÖSSEBYHUS KAN BYGGA? VARFÖR GER DE INTE KLARA BESKED TILL ANDRA BYGGBOLAG ATT VALLENTUNA BEHÖVER MER ÄN 2,7% HYRESRÄTTER? Det har inte byggts en endaste hyresrätt under ALLA de år Folkpartiet har ingått i majoriteten. Tror vallentunabor på dessa påståenden? Ser de inte den ytterst passiva, ja förlamande passiviteten som råder bland de borgerliga på den här fronten??? Ja, jag blev arg! Men ännu argare blev jag när jag läste vidare.

"Vi i Folkpartiet i Vallentuna vill att bostadsnära grönområden bevaras och nya mötesplatser skapas bland annat runt Vallentunasjön" Detta var droppen som fick bägaren rinna över. Jag tog min protestlista mot byggplanerna i Kristinebergsskogen oh sprang till folkpartisten. Jag frågade honom om han står bakom sina ord och vill skriva sitt namn på vår lista för att BEVARA BOSTADSNÄRA GRÖNOMRÅDEN? Det ville han inte! Lögn,lögn,lögn!!!Om Folkpartiet verkligen hade velat bevara bostadsnära grönområden så skulle vi ha stoppat byggplanerna i Kristinebergsskogen redan i början för flera år sedan. Det gjorde de inte! Makten var viktigare än principer/ ideologi. De böjde sig inför moderaterna och "sålde" skogen för vissa poster i majoriteten verkar det som.

Detta är praktexempel på det jag har skrivit om tidigare: att borgerligheten säger ett och gör annat. Detta skriftliga budskap veckorna före valdagen räcker inte om man har under HELA mandatperioden och mandatperioden innan ... inte gjort någonting praktiskt och speciellt om har aktivt motarbetat bevarandet av grönområden och byggandet av hyresrätter. Dags för byte av styre i Vallentuna!

2 kommentarer:

Andreas sa...

Borgerligheten säger ett och gör annat. Visst. "Socialdemokraterna i Stockholm kör över V och MP och lovar att bygga Förbifart Stockholm" (Carin Jämtin(S), 30 mars 2010)

Jaana sa...

Borgerlighetens icke agerande på dessa två frågor är inte en engångshändelse utan medveten politik som har pågått mandatperiod efter mandatperiod.
Jag försvarar inte Jämtins agerande. Hon får stå för sitt.