2 juni 2010

Jag njuter av att testa mina gränser i olika sammanhang. Ikväll var det vårruset där laget Mona gjorde en fin prestation. Jag är inte någon långdistanslöpare men jag klarar inte heller springa bland de sista. Jag tog sikte på någon framför mig och steg efter steg kämpade jag allt närmare. Flera gånger sprang jag förbi en kvinna och efter ett tag sprang hon om mig. Men på sista sträckan sprang jag förbi henne och "vann" mitt hemliga lopp med henne. (Barnsligt?)

Förresten på tal om att vinna så har jag också klarat av min två månaders godis-och bullestrejk. I själva verket fortsätter jag med det eftersom sockersuget är försvunnet. Dock unnar jag mig lite gott på semestern några enstaka gånger.

Imorgon ska vi i kommunstyrelsensarbetsutskott och samhällsbyggnadsnämndens arbetsutskott ut till stan och bli inspirerade av hur andra har löst gatubeläggningsfrågan appropå våra satsningar på att fräscha upp torget i Vallentuna. Intressant men jag skulle ha behövt tid även att göra annat på min arbetsdag i kommunen.

Inga kommentarer: