12 februari 2011

Ja, gårdagens utbildning för nya och gamla förtroendevalda var en upplevelse. Axel Danielsson hette föreläsaren. Han pratade oavbrutet i väldigt snabb takt heeeeela dagen. Han kunde sin sak, det var tydligt. Mycket bra repetition och ett och annat nytt fick jag också med mig men allt utgicks från de styrandes sida. Oppositionens roll lyste med sin TOTAL frånvaro. Beställningsjobb? "Skyll dig själv att du inte vann makten" var känslan efter dagen.
I sanningens namn kom det några råd för oppositionen att MÖJLIGEN få någonting igenom var att "gå med dina idéer till borgerlig nämndordförande som kan sedan ta upp dem på dagordningen" (om de vill eller har lust).Menade han verkligen att vi ska bedriva oppositionspolitik på det sättet??? Jag fick inget bra svar när jag frågade hur kan jag i så fall få skörda de politiska poäng av mina goda förslag. Alla politiker vill förhoppningsvis utveckla kommunen men det politiska systemet går ut på att de som har de bästa förslagen vinner makten och får möjlighet att förverkliga idéerna Vad är då vitsen att gå och ge de allra bästa tipsen till motståndaren!!!!
Axel, Axel jag är visserligen oppositionsråd som inte fick makten men jag är inte SÅÅÅ dum!!!Och en dag kan det vara jag som beställer två, inte en, utbildningsdagar där alla ledamöter och ersättare får delta i hela utbildningen och blir inte hemskickade efter några timmars inledning.

Och gissa om han hann eller kom ihåg att ta upp jävsfrågorna? Nej,tyvärr blev det så. Känsligt? Ingick det kanske inte i beställningen? Ingen överraskning!!!

Inga kommentarer: