27 februari 2011

Jag har offrat en stor del av helgen att hitta ett bokskåp åt mina "viktiga" pärmar och annat löst egendom. Resultatet är magert. Jag hittade faktiskt ett fint skåp i Ikea till mycket rimligt pris men färgen passar inte, så jag är utan skåp fortfarande. Lite tråkigt är det med alla papper som väntar på att bli sorterade i pärmar som ska gömmas bakom bokskåpsdörrar. Jag får ringa till lillebror och fråga ifall han har något passande i sin butik.
Imorgon ska jag till stan på eftermiddag för att besöka Olof Palmes mordplats för att hedra hans minne. Det blir 25 år sedan han mördades.Just nu när vi är i ett skede där partiet söker en ny ledare känns det lite vemodigt när vi vet att det blir svårt att hitta någon som skulle vara så bredd i sin kompetens som Palme var. Jag vet bara en som skulle kunna fixa det men den personen har avböjt uppdraget. Jag tycker att man borde tänka om i detta läge. Jag saknar Palme...

Inga kommentarer: