11 maj 2011

Det måste finnas andra bakomliggande faktorer hos moderaterna än det vi redan vet om varför de är så ovilliga, rent ut av EMOT hyresrätter i Vallentuna. Man brukar hitta förklaringar i barndomen kanske... Kan det vara att någon eller några ledande moderater har svåra obearbetade personliga minnen från hyresrätter? Kan självupplevda fattigdomsperioder som de förknippar med hyresrätter göra att de kan knappt säga högt ordet "hyresrätter"? Obehagskänslor för personer som har mindre än 400 000kr i årsinkomst? Varför dessa ironiska förklaringsförslag?

Jag läste idag i DN om Stockholmsstads moderatgängs planer om att bygga en MILJÖSTADSDEL i Norra Djurgårdsstaden med dess första etapp av 700 lägenheter var av 46% hyresrätter!!! VAD ÄR DET FÖR "FEL" MED VALLENTUNA MODERATER NÄR DE HAR NOLL INTRESSE ATT BYGGA VALFRIHET I BOENDET I VALLENTUNA???

Jag är förtvivlad, desperat, arg,... Varför har vi inte möten med byggföretag om förutsättningar att tillsammans hitta lösningar att bygga hyresrätter i kommunen för VÅRA UNGA, för VÅRA ÄLDRE, för VÅRA "JAG VILL GÖRA ANNAT MED MINA PENGAR ÄN INVESTERA I BOENDET" osv? Jag saknar POLITISK VILJA hos de styrande!!! Jag saknar POLITISK HANDLINGSKRAFT hos de styrande!!! Och jag har saknat det länge.

Ja, jag är mycket avundsjuk på de kommuner där man kan åstadkomma breda politiska lösningar i boendefrågor mellan olika partier och jag är avundsjuk också på kommuner där de höjer ribban i energi- och miljöfrågorna i samband med byggandet. Sossemor är bara en människa hon med.

Men jag lovar att även om moderaterna kräks, använder härskarmetoder och allt annat de kan komma på, så fortsätter jag och varendaste en socialdemokrat i denna kommun kämpa för hyresrätter!

Inga kommentarer: