1 juli 2011

Det är ytterst viktig för mig att den demokratiska processen respekteras och då menar jag även om det skulle ta lite längre tid. komplicera eller försvåra fortsatt arbete. Ingen tjänsteman eller politikerkollega ska nonchalera detta och agera utifrån sin egen agenda, speciellt om saken skulle avgöras av folkvalda i kommunfullmäktige. Ingenting är beslutad innan ordförandeklubban har slagits på bordet som tecken att saken är avgjort i fullmäktige. Först då kan tjänstemännen börja agera utifrån beslutets anda, INTE INNAN!!! All makt utgår från folket och kommunfullmäktigeledamöterna är folkets representanter på kommunal nivå, inte någon annan. Konstigt att detta är fortfarande oklart för några. Det gör mig urförbannad att någon vågar ifrågasätta detta eller testa ifall det inte riktigt gäller i alla ärenden. Passa er!!! Vi ska värna om den demokratiska beslutsprocessen och dubbelkolla allt så att inget medvetet eller icke-medvetet "snedsteg" tas.

Jag har några "politiska samvetsärenden" som jag går och funderar på väldigt mycket. Jag vet mitt och partiets ställningstagande men jag är osäker på hur jag ska gå vidare rent formelt. Det kan vara svårt att nå rätta personer under semestertider. Jag hoppas att jag lyckas.

Inga kommentarer: