7 juli 2011

Var på jobbet bara för att skicka iväg några mail, rensa lite till mina pappershögar (verkar vara ett evighetsprojekt) och tog med mig några papper som jag behöver för mitt skrivarbete. Då träffade jag några vallentunabor på torget som var upprörda över "trädbytesprogrammet" i centrum. Kastanjer var inte lika hatade av dessa invånare som av centrumföretagarnas ordförande. Visst kan man undra över att pengar finns att byta stora fullvuxna träd till nya. Från kastanjeträd faller kastanjer på ordförandes huvud och det är inte bra och från körsbärsträden faller bär/frukt som smutsar centrumet och det är inte heller bra. Alltså vill man byta träd till något som inte har några negativa sidoeffekter. Javisst finns det anledning att se över detta nu när centrumupprustningen står på tur, men jag är osäker om det skulle ha funnits på vår (=S) att göra lista". Vi har så många andra projekt där de tusentals kronorna behövs mycket bättre.

Imorgon får jag nog hjälpa till hemma med skottandet av grus inför stensättningen. Inga jobbursäkter godtas.

Inga kommentarer: