28 juli 2011



Nu till dagens ämne. Jag vill jobba i min brors möbelaffär varje sommar under en eller några dagar. Då hinner man se vilka nya saker har dykt upp i sortimentet och jag hinner ha mina pratstunder med kunderna, något som jag tycker speciellt mycket om. Samtidigt påminns jag om småföretagarens vardag och de villkor de har.


Här får ni se ett urval av utbudet i år:
Inredningsdetaljer som dessa kinesiska stensoldater eller en gitarrformad vinhållare som min äldsta dotter blev så förtjust i att hon hon köpte en för sig själv.

Jag hade en väldigt intressant diskussion med en man som gick runt i butiken och beundrade alla segelbåtsmodeller. Det han fastnade för var denna (den var störst):
Belysningen har sin betydelse i inredningen. Lampor fanns det allt från den eleganta kristallampan till lampan som var gjort av "pinnar".








Inga kommentarer: