19 augusti 2011

Hoppas ni har läst i Vallentuna kalendarium om vår bussutflykt lördagen den 17 september. Årets tema är "Vikingarnas natur, konst och företagande". Vi kommer att besöka Tarby gård, Kråksångens konst, Granbyhällar, Vada sjökullar och om ork och tid finns så blir det stopp vid Angarsjöängen. Allt detta är GRATIS! Det räcker att maila till Ing-Marie så får ni en spännande lördag i vår fantastiska kulturkommun.

Att kunna lita på folk, det har jag funderat på sistone. Att svara på ett ärligt och rakt sätt utan att hymla om saken kan upplevas som brist på social kompetens. Jag har svårare att börja tolka andras svar och beteende när den sociala kompetensen sätter sina gränser på kommunikation. Då kan det hända att vissa saker blir osagda, saker som ska sägas för att man ska kunna behålla förtroendet för varandra. Ännu svårare blir det inom politiken. För mycket står på spel: makt och position. Resultatet blir gissningslek eller det finns de som kallar det för rävspel. Ursäkta min "bristande social kompetens" men jag vill inte leka det spelet. Jag fortsätter säga saker så som jag upplever det i gott och ont.

Imorgon: städdag!!! Jag försöker se det positiva i det.

Inga kommentarer: