24 juni 2012

Jag har fortfarande jobbveckor framför mig trots de närmaste runt omkring mig har påbörjat sin semester. Känns lite motigt. Jag får fylla dagarna med någonting som jag verkligen tycker om så som att läsa t.ex. Länsstyrelsens rapport om läget på bostadsmarknaden i Stockholms län. Ny socialchef ska förhoppningsvis också rekryteras före semester. Sanningen är att nu när det blir lugnare på mötessidan så kan jag själv styra min tid hur jag vill. Det är mitt lutherska samvete som säger att vissa saker ska göras innan jag unnar mig några veckors ledighet.

Läste i Vallentuna nya om den nya kommundirektören. Visst är oppositionen glad och positiv till att (M), (C) och (KD) tog tillbaka sitt förslag om att skippa kommundirektörsposten. Hur skulle det ha blivit med kommunalråd och nämndordföranden som håller medarbetarsamtal och ansvarar löneutvecklingen av förvaltningschefer?Politiker som sysslar med verkställigheten?   Det behövs en opartisk chef som garanterar tjänstemannakårens objektivitet när beslutsunderlagen skrivs fram, som bevakar att politiken inte kan/får blanda sig i tjänsteskrivelser. Vad politiken sedan beslutar om, är en annan sak, men underlaget ska baseras på fakta.


Inga kommentarer: