22 september 2010

En av min döttrar har åkt till Finland i dag för att studera där. Det lär inte bli lätt men jag är ändå lite stolt över att hon valde mitt gamla hemland bland alla länder i världen. Oavsett hur länge eller hur det än går så får hon en helt annan kontakt med Finland än bara via semesterresor. Jag har lite liknande känsla när det gäller Karelen. Jag har aldrig varit där men eftersom hälften av mig har sitt ursprung därifrån så finns det viss längtan att få besöka de trakterna. En dag händer det kanske...

344 personkryss har jag fått i riksdagsvalet. Inte illa! Det kan naturligtvis betraktas lite barnsligt men för mig betyder varje kryss ett erkännade som sossepolitiker. De människor har valt mig bland alla de duktiga politiker. Det värmer mig innerligt. Tack och kramar till er alla!

Inga kommentarer: