18 september 2010

Vilken fantastisk kväll vi hade på torget ikväll! Vi bjöd på de traditionella sossekorvar till ungdomar och andra förbipasserande. Felix underhöll oss med musik. Jag kommer att sakna dessa kampanjveckor med en helt enastående samhörighet oss sossar emellan och den gemensamma kampviljan som har fått oss att göra en otroligt fin valkampanj för att få solidaritet mellan människor på dagordningen igen efter fyra kalla år.

"Det du vill att andra ska göra mot dig ska du göra mot dem."

Jag vill ha möjlighet att välja mitt boende. Då måste det finnas alla sortens boende: hyreslägenheter, bostadsrätter och äganderätter. Då kan man välja.

Jag vill ha möjlighet att lyckas med studier. Då måste vi se till att att vi höjer ribban i skolan och förskolan och ser till att vi förbättrar siffrorna avsevärt när det gäller antalet behöriga lärare i de ämnen de undervisar i och ökar antalet förskollärare och fritidapedagoger i kommunen. Dessutom behövs det flera som jobbar speciellt i förskolan och fritidshemmet. Vi kan aldrig acceptera att det finns uppemot sju barn per anställd i våra förskolor!!! Och mycket låg andel utbildade förskolelärare.

Jag vill ha ett grönt Vallentuna och jag är inte ensam med den åsikten. Nästan alla Vallentunabor uppskattar och värderar högt den naturen som vi har precis utanför knutarna. Hållbart och ekologiskt långsiktigt boendeplanering med bihållna tätortsnära skogar garanterar bevarandet av Vallentunas "identitet".

Jag vill komma ut när jag är gammal. Vi försäkrar flera anställda inom äldrevården så att man hinner både ge den omvårdnaden som de äldre behöver men också regelbundna aktiviteter och någon som hinner bara prata med en en stund.

Vi socialdemokrater vill göra detta mot andra för så vill vi att andra ska göra mot oss.

Inga kommentarer: