14 september 2010

Gissa om jag blev förvånad av att INTE se min insändare i MittiSteget? Skickade den ett antal veckor sedan för att vara säker på att den hinner komma med före valet. Jag skriver inte vad jag just tänker. Det kallas för självsensur. Du kan dock hitta insändaren på vår hemsida www.socialdemokraterna.se/vallentuna.

Jag måste tydliggöra MittiSteget om min kommentar om hyreslägenheter. Det är inte vår avsikt att bygga enbart hyreslägenheter på området mellan IP och centrum utan BLANDAD byggelse med en tredjedel hyresrätter.

Sabotage mot M:s valaffischer var en notis i Steget. Det verkade som sossetavlorna slapp detta. Så är inte fallet utan våra affischansvariga går runt väldigt tidigt på morgonen och lagar alla trasiga tavlor.

Artikel om kvinnojouren i lokaltidningen och någon av oss sossar som har svarat på frågan var mindre lyckat. Visst vet vi om kvinnojourens verksamhet. Ing-Marie Elfström, vår ordförande var en av de som startade en gång denna verksamhet i kommunen. Vi S-kvinnor har ett antal gånger samlat pengar till deras verksamhet. Vi anser att denna verksamhet är så pass viktigt att kommunen borde ta ett större ansvar för detta. Det kanske behövs några hyresrätter till till kvinnor som behöver skydd?

I största allmänhet är det intressant att läsa partiannonser. De borgerliga lovar ett och annat men är aldrig beredda att betala för det. Det är som småbarn som pekar på olika leksaker och säger att jag vill ha den och den och den men har inte förstått att detta kostar. Vi har sagt vad vill ha och vi har också sagt att det kostar för oss alla gemensamt.

Ilija Batljan, vår kandidat till finanslandstingsråd i Stockholms län kommer till Vallentuna imorgon. Kom och lyssna på honom på torget kl 17.30. Ställ honom dina kritiska frågor. Han är en person som kan "sanera" landstinget och höja kvalitén utan att det kostar skjortan.

Inga kommentarer: