1 oktober 2010

Jag höll på och städa i mitt lilla kontor i kommunalhuset idag efter mötet med Arlanda kommuner. Jag har oerhört svårt att kasta bort saker, gäller även gamla handlingar. Det gör inte saken bättre att det inte finns fullständiga handlingar att tillgå på kommunens hemsida. Jag vet att de gör sitt bästa att få det att funka tillfredställande men än så länge måste man gå via kommunfolk för att få fullständiga handlingar från "historien". Alltså nu har jag mitt lilla gömställe i kontoret där jag har sparat det jag tror jag behöver även i framtiden. Jag hör min arbetskollegas röst från skolan. Han brukar alltid säga när vi gallrar bokhyllor på jobbet (=skolan) att vi måste göra det då Jaana inte är i skolan för annars låter hon inte oss att kasta bort så mycket. Jag brukar kontra att jag har ALLTID extramaterial att tillgå och det finns en och annan som kommer och söker det lilla extra bland de böcker som de först var på väg att kasta bort och som sedan finns hos mig.

Jag har några intressanta böcker som väntar på att bli lästa. Jag hamnade ett tag sedan i en häftig diskussion om vilka det var egentligen som drev kvinnofrågor från början. Vilken roll har mina sossemormödrar spelat egentligen? Eftersom vi har aktiva jämställdhetskvinnor i partiet med nödvändig litteratur så kan jag snart återgå till diskussionen om kvinnorna som har gjort skillnad i historien med nya kunskaper.

Inga kommentarer: