16 oktober 2010

Vi har jobbat med vårt budgetförslag hela dagen. Jag är nöjd med resultatet. Socialdemokratisk välfärdspolitik med tydliga kvalitetssatsningar.I år har den borgerliga majoriteten delat beslutsprocessen så att i november tar man skattesatsen i kommunfullmäktige och i december tar man budgeten. Den fördelningen är främmande för oss. För oss är skattesatsen en slutprodukt på vår politik. Majoritetens totalt övergripande styrfaktor är oförändrat skattesats. Ni kan förstå att spelutrymmet är då minimalt för att försöka göra några förbättringar någonstans. Men som jag har sagt tidigare så har vi olika syn på vilket ska vara styrande: behovet eller skattenivån.

Jag ser fram emot morgondagen. Jag ska plantera nya lökar och vara UTE!!! Om jag får någon med mig så går jag gärna till Kristinebergsskogen. Tänk vi skulle kunna "bilda" en promenadgrupp som träffas vid tunneln intill skogen vid viss tid på söndagar. Då skulle söndagar bli en ständig överraskning för man vet aldrig vem man får som sällskap på promenaden. Det nämligen inte alltid lätt att övertala en tonårsson med.

Inga kommentarer: