11 december 2010

Jag är mycket nöjd efter vår gårdagens möte med Roslagvattens man som gick igenom ärendet med ett räntefritt lån till byggandet av en ny avloppsledning i kommunen. Jag fick en värdefull uppdatering av mina ärligt sagt bristfälliga kunskaper om hur det ligger till med VA-ledningar i Vallentuna. Det viktigaste för mig var, att trots att ledningen kommer att dras via Kristinebergsskogen så behöver vi inte känna att vi är tvungna att exploatera mer än samvetet säger. Synd att kommunalrådet kunde inte ordna denna genomgång för hela kommunstyrelsegänget utan det liksom glömdes bort på något sätt.

Jag har en egenskap som jag gärna vill ha men som orsakar också smärta med jämna mellanrum. Jag fäster vid människor väldigt fort och har mycket, mycket svårt att skiljas från dem sedan. Sossemor hade en diskussion med rektor idag om mina nya arbetsvillkor i kommunen från och med början av nästa år.Det innebär att jag kan inte fortsätta med de arbetsuppgifter i skolan som jag har idag. Jag har haft tur att ha otroligt duktiga och fina elever under alla år. Aktiva, idérika och mycket pratglada har de varit. Precis sådana som jag önskar. Och det gör ont i hjärtat att skiljas från dem för de blir som "mina". Dagens skolmiljö är så intensiv. Det kräver så oerhört mycket av en lärare och elever men den sammanhållningen och arbetsglädjen som vi har i vår skola kompenserar allt slit. Samtidigt är det mycket roligt att få möjlighet att som oppositionsråd jobba mer med att utveckla Vallentuna. Det kunde ingen ana den 16 augusti 1982 när jag kom till Sverige att just jag skulle få den möjligheteten. Den här chansen måste jag bara ta! Men jag kan INTE lämna skolan helt och hållet. Någon kontakt behåller jag dit också.

Inga kommentarer: