4 februari 2012

När Stefan Löfven valdes till vår nya partiledare funderade jag då först om att hur ska det funka med debatter i riksdag när han inte sitter där. Nu börjar jag se allt fler fördelar med det. Nu "tvingas" riksdagsgruppen jobba som en grupp. Flera (S)-ledamöter kan testa debattörsrollen och bredden av vår riksdagsgrupp får visa sig ordentligt. Senast Jennie Nilsson som pressade Borg i frågan om vårdföretagens jättevinster. Hon gjorde ett mycket bra insats.

För några år sedan skrev jag en motion om att bygga studentbostäder i Vallentuna. Det förslaget tyckte inte borgerligheten om utan de avslog det. Idag kan hela Sverige läsa i DN om Upplands-Väsbys första studentbostäder, 36st, färdiga för inflyttning. Alla uthyrda! Väsbyhem räknar med att bygga flera studentlägenheter.

Jag ser bara fördelar med att vårt bostadsföretag Össebyhus får ett uppdrag att börja bygga i kollektivtrafiknära läge. Vi har bra trafikförbindelser både till KTH, Musikhögskolan, Universitetet, och till Kista med den utbildningen som finns där. Flera gymnasieskolor i stan lockar unga människor hit och kan gott och väl tänka sig att bo här i Vallentuna. Det känns som jag ska skriva en motion om det igen.

Inga kommentarer: