23 februari 2012

Sossemor gratulerar kronprinsessan Victoria och prins Daniel! Vilken lycka det är att få ett friskt barn! Hoppas de får ha lugn och ro nu i början med sin nyfödda dotter utan jagande journalister. Låt de leva de här unika dagarna och veckorna som vilken vanlig familj som helst. Det är en stor händelse i människans liv att bli en förälder Jag tycker att det är den största händelsen, åtminstone för mig var det så.

Stefan Löfvens "skuggregering" presenterades idag. För mig var den ekonomiskpolitiska talespersonen okänd person, men jag lyssnade på henne på nyheterna nu på kvällen och hon verkar vara verkligen kompetent person. Det här blir intressant! Min favorit Micke Damberg blev gruppledare. Han har gjort ett helt fantastiskt bra arbete med utbildningsfrågorna hitintills men ska nu axla bl. a debatterna med Reinfeldt i riksdagen. Prata kan han och han är insatt i de flesta politikområden så vi kommer att se Dambergs ungdomliga iver och förändringslust mot Reinfeldts idélöst trötthet. Jag tycker om den kombinationen.

Inga kommentarer: