12 september 2012

Jag har läst handlingarna inför kommunstyrelsens arbetsutskott och näringslivs-och planarbetsutskott. Speciellt planarbetsutskottens handlingar kräver mycket tid. Jag skulle nog behöva ännu mer tid för att alla planer har så omfattande beslutsunderlag att jag kan omöjligen hålla koll på allt. Jag hoppas att det blir, trots tidsbristen,  genomgångar av tjänstemän.

Det finns dock ett antal motioner också på ärendelista. Flera är våra =(S): inrätta en kommunal tomtkö, bygga ungdoms-och studentbostäder, ta fram en markanvisningspolicy, bygga hyresrätter på kommunägda marken och till sist bygga gång- och cykelväg från Vallentuna till Karby. Av dessa utmärkta förslag föreslås alla utom en bli avslagna. Bara markanvisningspolicyn kanske kan bli bifallen. Det får jag se i morgon. Nej, nu får jag lämna dessa tankar och besöka drömmarnas rike för en stund.

Inga kommentarer: