2 september 2012

Jag ser fram emot höstens gympasäsong. Mina löpningsturer i IP-skogen till all ära, men det ska bli roligt att börja  gympa igen tillsammans med andra och i tonerna av bra musik.

Peter Wolodarski väcker en tanke i dagens DN som jag och många med mig har undrat över en längre period. Det gäller partier som skulle kunna regera tillsammans efter nästa val. Nytt politiskt landskap kräver nytt styre. Han skriver:"Varför skulle exempelvis inte Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Folkpartiet kunna hitta varandra?" Det finns flera gemensamma intresseområden och frågor än skillnader mellan dessa partier. Jag har också väckt den frågan på kommunnivån och har inkluderat även center- och vänsterpartiet. Det har inte varit lätt för små partier (FP) och (C) att få igenom sina hjärtefrågor i samarbetet med moderaterna. Vi i vår tur kan knappast vänta på att få möjlighet att sätta fart på utvecklandet av kommunen. Att få visa skillnaden mellan den moderata och socialdemokratiska politiken. Att få ändra på fokuset på samhällsutveckling. Hoppas de små partierna tar en ordentligt funderare och utvärderar samarbetet med moderaterna. Räcker det att ha vissa positioner i den politiska hierarkin eller är det viktigare att få genomföra politiska förändringar på riktigt? Det är nyckelfrågan påstår jag bestämt.

Inga kommentarer: