31 maj 2013

Jag har haft anledning att fundera över alla råd jag får om hur jag ska vara, hur jag ska klä mig, vad, hur och när jag ska säga osv som politiker. De råd kommer ofta från personer som vill mig och socialdemokraterna väl. Det har faktiskt varit positivt hur många helt oväntade personer vill dela med sig sina kunskaper och ge råd, till och med vägleda. Jag är inte rutinerad politiker, tack och lov, och med det finska självkritiska förhållningssättet är jag oftast missnöjd med min insats och ser kontinuerligt förbättringsområden. Men jag måste lyssna på mig själv mest. Det betyder inte att jag ska inte lyssna på vad andra tycker och vill tipsa om. Men jag måste känna att det är jag, även med de misstag och fel jag gör och kommer att göra. Sossemor ska vara sig själv och lita på den egna inre känslan som har lett mig så här långt.

Inga kommentarer: