2 maj 2013

Sossemor hörde via ryktesvägar att kommunalrådet Örjan Lid (M) hade fortfarande svårt att hålla vårtal på Valborgsmässoafton vid majbrasan utan det lär ha blivit mer som ett valtal. Jag var inte själv på plats denna gång men har hört liknande kommentarer tidigare år. Jag hoppas bara att han inte tog upp hur tryggt det är att bo i Vallentuna. Det skulle kännas väldigt ironiskt med de dödsfall och flödet av alkohol och narkotika som vi har i kommunen. Jag vet hur svårt det är att inte blanda in ens egna ideologiska övertygelser i talet men jag har lättare sits eftersom jag får basunera ut vårt budskap under Första maj firandet hur mycket jag vill. Dit kommer folk som vill höra socialdemokratiska tal. Folk kommer till majbrasan för att lyssna på hyllning till vårens ankomst. Det är inte moderaternas eller alliansens alternativa första maj firande eller kommuninformationsevenemang.

Inga kommentarer: