7 maj 2013

Nordostkommunerna hade en pressträff i samband med lansering av kartan till vår gröna kil, Angarn- och Bogesundskilen idag. Det här ett praktexempel på samarbetets fördelar. Att komma överens om att tydliggöra och tillgängliggöra våra naturområden i nordost är någonting jag är faktiskt stolt över. Och då menar jag inte att arbetet är över utan att det är skönt att redan nu har vi en karta till "vår vildmark inpå knuten" som är full med tips på fantastiska besöksmål. Sedan finns det mycket mer med skyltning, appar osv att jobba vidare med.
För mig som inte är en infödd Vallentunabo finns flera för mig nya och gamla smultronställen som jag gärna besöker denna sommar. Vem vet, kanske blir det en vandring exempelvis längst Roslagsleden i urskogsmiljön vid sjön Tärnan.
Passa på och hämta kartan från kommunhusets reception och troligen kommer den att finnas även i kultur- och bibliotekshuset.

Inga kommentarer: