18 maj 2014

Gröna kilarnas dag, Roslagsleden, vandring!

Jag medger att jag fick lite dåligt samvete att jag inte deltog i dagens politiska aktiviteter speciellt som Mikael Damberg kom och förstärkte vår kampanjtrupp idag. Jag hade tidigare bokat denna söndag för vårens första vandring i hemkommunen. Jag behövde det! Jag har ju vandrat de två andra sträckor som går igenom Vallentuna men hade kvar denna från Örsta till Karby gård i Täby. Eftersom det var "Gröna kilarnas dag" så tyckte jag att det passade extra bra att fira dagen ute i naturen.
Det var igen en solig och varm dag. Jag har dock lärt mig någonting  från mina tidigare turer så vattnet räckte till och jag hade min "chapeau" på huvudet. Idag vandrade jag under ledning av Naturskyddsföreningen i Vallentuna. Jag lärde mig några nya fågelläten och namn på växter.
Jag kommer att ha träningsvärk i hela kroppen i morgon men själen och hjärnan har fått mycket påfyllning av att få vistas ute i naturen en hel dag. Det kommer jag att behöva under sista EU-valkampanjveckan. 
Här nedan en tips för oss i Vallentuna hur Täby kommun har ordnat tydliga informationstavlor av hårdplast på sin del av leden. 

3 kommentarer:

Jerri Bergström sa...

i går i trapphus
Vi går i villaområdena
Vi går i skogen
Vi går överallt där det finns möjlighet till ett samtal med en väljare
Vi kommer fortsätta gå tills Alliansen lämnat makten!

Jaana sa...

För min del blev det mycket miljöfrågor och Kristineberg under gårdagen.

Anonym sa...

Jättetrevligt skrivet.