15 september 2009

7,7kg!

Jag har 7,7kg material att läsa inför vår partikongress i slutet av oktober. Tänk, jag får vara med och forma socialdemokratisk politik! Framtidspolitik för hela Sverige! Vem skulle ha anat det när jag anlände till Stockholm med Viking Line den 16 augusti 1982? En arbetskraftinvandare från Finland som har fått förtroendet av sina partivänner att representera de små arbetarekommuner i Stockholms län i partikongressen 2009. Det känns stort!
...
Jag läser så gärna de hundratals motioner som är skrivna för att driva vår politik framåt och jag skall minsann tycka till. Jag anar att det blir intressanta, rent utav heta diskussioner innan kongressen kan enas om vissa saker. Motioner skrivna av Arbetarekommuner överallt i Sverige, i olika föreningar av personer med olika bakgrund och erfarenheter, snacka om folkrörelseparti!
...
Ohhh vad jag skall läsa...

1 kommentar:

Bodil sa...

Kul att du har börjat blogga! Ser fram emot att läsa dina inlägg