13 september 2009

Ny kärlek

Det var kärlek på första ögonkastet. Bruna, lite sorgsna ögon. Jag kände bara att honom måste jag ha. Få hålla honom i min famn. Han tittade på mig på Stegets annons - Cavalier King Charles Spaniel, världens bästa kompis. Liten glad kille, klar för leverans.
...
Drömmen om att ha en hund har funnits ett antal år. Men man kan inte bara köpa en eller? Jag måste hitta en kurs för blivande hundägare. Jag måste lära mig att borsta hundens tänder, rensa öron, klippa klor, vårda päls... Sådana kunskaper födds man inte med. Här kan man nog inte enbart lita på sina moderliga känslor och instinkter. Jag måste tänka rationellt, förbereda mig och familjen att ta emot en ny familjemedlem. Det kan ta tid och det kanske bör ta tid så att valpen får de bästa möjliga förutsättningar att få leva riktig bra hundliv...
...
Förresten kan hundar vara två- eller flerspråkiga? Kan jag prata mitt känslospråk (finska) med hunden eller skall vi enas i familjen om ett "hundspråk" ? Ja, det verkar dyka upp allt fler frågor ju mer man tänker på de söta bruna hundögon.
...
En sak är jag alldeles säker på: det kommer att bli en Cavalier King Charles Spaniel och ingenting annat.

2 kommentarer:

persikan och operasångaren sa...

om jag vore du skulle jag passa på att köpa hunden direkt. erbjudande som det kommer inte ofta och i många fall måste man bila till städer långt bort för att ens se hunden. verkar det vara en bra hund så slå till direkt!

Anonym sa...

Kop honom! Ta val hand om honom sa att aven jag far aran att kramas med honom nar jag kommer hem!!!! Han ar ju helt bedarande! Jag ar oxa helt kar! Suck, vilken sotnos!
Kram kram fran Bali/Johanna