24 april 2011

Jag har svårt att sortera bort gamla handlingar, mina egna minnesanteckningar från sossemöten och olika sorterns broschyrer. Jag kan inte behålla allt, trots minnen. Jag gjorde första gallringen i morse och ska nu ta det andra passet innan jag ska ordna allt snyggt i mitt bokskåp.
Jag hittade några intressanta papper om valresultaten i Vallentuna sedan 1976 års val.Det var glädjande läsning. (S) hade liknande nedgång i kommunalvalet 1991 som i höstens val. Vi gick ner från 23,6% till 19,8% 1991. Men 1994 kom vi tillbaka med 26,3%. År 2002 fick vi 30,3 % av Vallentunas röster!!! Då var vi det största partiet i Vallentuna!Det statistikpappret får sin plats i min sossepärm.
Vi kommer igen!!! Ingenting är omöjligt. Det är inte givet att den borgerliga dominansen består. Annan sorts statistik börjar visa konsekvenserna av deras politik och det är många som kan inte acceptera det. Man mår inte bra när samhället inte klarar av att ta hand om exempelvis de sjuka eller pensionärer även om man själv kanske har ekonomiskt gott ställt. Det blir en ny social demokrati våg förr eller senare!

Inga kommentarer: