11 oktober 2011

Idag har jag ägnat mig åt läsning av KS-arbetsutskottshandlingar på ca. 300sidor.

Jag är oroad över hur det ser ut resultatmässigt i våra skolor. Jag KAN INTE acceptera att vart femte barn i år 3 INTE UPPNÅR godkänt i nationella prov i matte och vart fjärde uppnår inte godkänt i svenskan i år 3!!!!!!!!!!!!! Vart femte lärare var obehörig i grundskolan 2010.

Jag bryr mig inte ett dugg hur det ser ut i andra borgerligt styrda kommuner eller i riket eller i Norden eller i världen. Jag bryr mig om våra barn som går i GRUNDSKOLAN just nu idag i Vallentuna. Skolan som är finansierad med mina och dina skattepengar och barn som har mål att uppnå. De mål är inte omöjliga. Det är totalt misslyckande! Vallentuna och Sverige har inte råd att misslyckas med ett endaste barn i GRUNDSKOLAN. Alla kanske inte får högskoleexam men grundskola är grundskola och där får det minnsan inte finnas några misslyckanden i år 3 eller år 5 eller år 9!!!

Det finns faktiskt inte siffror för år 5 eller år 9 i mina handlingar. Undrar hur de ser ut?
Vad gör de styrande/alliansen? Redovisar och hoppas på det bästa nästa år eller...? Det räcker inte längre för mig, inte heller för de föräldrar vars barn inte uppnår godkänt i kärnämnen. Och de verkar inte vara så få ...

Inga kommentarer: