10 oktober 2011

Ni som har följt mina funderingar ett tag vet hur mycket (S) har tjatat på att ha makt innebär också möjlighet att ställa krav, utmana, förbättra osv. Vet ni, den tanken börjar gro hos (M). Otroligt men sant. Inte i handling ännu naturligtvis, men i teorin har mognaden kommit i det fas. Visst får jag vara lite besviken att de inte ännu vågar agera som styrande parti mot marknaden. Det är svårt för dem, jag vet, men mentalt har de tagit viktiga steg åt rätt riktning. (Nu pratar jag om (M) på lokal nivå. På riksnivån syns inga sådana tecken någonstans.)

Jag är också glad och nöjd att jag lyckats nå första etappen med min livstilsförändring när det gäller mat. Känns otroligt positivt!

(S) redovisade sitt budgetalternativ på riksnivån förra veckan. Jag har några favoritbitar i den: (S) vill skapa en riskkapitalfond inriktad mot innovativa små och medelstora företag och skattestimulans för byggen av hyres- och studentlägenheter och satsningar på skolans område. OK, visst är det bra att man föreslår höjd grundavdrag för pensionärer på 100kr/mån men egntligen hade jag väntat mig lite mer när det gäller pensionärer. De har fått det alldeles för tufft på senaste åren.

Inga kommentarer: