31 oktober 2011

Jag passade på och överförde även min födelsedagsbild jag fick av Fredrik Oregård. Han har lyckats fånga Sossemors typiska kännetecken.
Jag var på invigning av Väsbygårdens korttidsboende idag med Ing-Marie Elfström, vår gruppledare i socialnämnden. 10 st nya rum till boende som kanske behöver en till två veckors placering så att de vårdande anhöriga kan få en välbehövlig paus.

Rummen var vackert färgsatta och jag upplevde dem ganska rymliga. Varje rum hade eget köksvrå. Jag undrar över hur mycket köken behövs i vardag om de boende äter sina måltider i matsalen.

Väggmålningar var gjorda av Miva-gruppens deltagare. Att anlita kommunens egna verksamheter att utsmycka andra enheter är ett väldigt lyckat projekt. Jag har bara fotat en del av allt det vackra som fanns på väggarna.







Efter invigningen åkte jag till skolmässan i Älvsjö. Jag träffade bl.a. Mikael Damberg där. Anne och jag fastnade vid pysselhörnan där vi testade lite nya juldekorationsidéer.
















Inga kommentarer: