1 november 2011

Är JÄTTEtrött!
Har hittat intressant material på kommunens postlista. Ska läsa det noga och ska sedan möjligen kommentera det. Älskar kommunens postlista! Det borgare "har glömt" att informera oppositionen om hamnar förr eller senare på postlistan om man följer "konstens" alla regler.

Ur veckans MittiSteget: två(?) sossar har föreslagit om att inrätta Hälsans stig i Vallentuna. Info: om mitt namn finns bland de undertecknare betyder det att ALLA socialdemokrater ställer sig bakom motion dvs. det blir en partimotion. Initiativet till den här motionen kom från Ing-Marie.

Till min glädje läste jag om rengöringen av Granbyhällen. Ni kommer kanske ihåg min förundran över hur det såg ut tidigare i höstas när vi var på bussutflykt och besökte bl.a. Granbyhällen. Nu verkar det hända något. Vi ska verkligen se till att runorna är synliga och läsbara när långväga gäster kommer och besöker den.

Kommunen har också fått brev från Socialdepartementet. Kommunen får uppdrag att redovisa arbetet med bostadsförsörjning. Det här blir ytterst intressant att följa. Den 7 september 2009 lämnade jag min motion om att ta fram riktlinjer för bostadsförsörjning i Vallentuna kommun till kommunfullmäktige. Alltså precis det som lagen kräver och det som socialdepartementet nu vill ha redovisning om hur arbetet har gått. Min motion blev avslagen!!! Det sannorliga är att alliansen försöker hävda att bostadsbyggnadsprognosen kan ersätta riktlinjer för bostadsförsörjning. Det krävs nog inte många hjärnceller att konstatera att bara utrycka antalet bostäder räcker inte längre enligt lagen. Man måste ha analyserat och kunnat konstatera att ja just där och här BEHÖVS det villor/bostadsrätter/HYRESRÄTTER pga av att befolkningen ser ut si och så ... Det är digert arbete som krävs men väldigt nyttigt. Sigtuna kommuns riktlinjer är ett praktexempel på hur detta arbete ska ske ut.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.