15 november 2011

Gårdagen var ytterst intensiv och jag fick mycket gjort och idag fick jag tvinga mig att fokusera på jobbet. Det tog ett bra tag innan mitt motionsförslag blev färdig och jag höll på att bli förtvivlad mitt i allting. Det är bara att konstatera att alla dagar är inte likadana prestationsmässigt.
Imorgon kommer Bridget Westberg från Coompanion Roslagen till vårt medlemsmöte och pratar om socialt företagande. Samhällets viktigaste uppgift är att se till att alla har ett arbete och kan försörja sig själva. Alltför många står allför länge utanför arbetsmarknaden. Vi ska våga testa nya sätt att få alla till arbete. Socialt företagande i alla dess olika former är en lösning som tål testas. Vi har ett socialt företag i Vallentuna, nämligen Hantverkshuset. De skulle behöva större lokaler. Idag är de väldigt trångbodda. Kan kommunen ha någon lösning? Troligen inte. Bristen på samlingslokaler, föreningslokaler, mötesplatser osv är skriande stor och intresset att lösa frågan är minimal.

Inga kommentarer: