20 november 2012

Tyvärr trodde jag att dagens Mälardalsrådets regionala konferensdag om infrastruktur- och kollektivtrafikfrågorna skulle ha gett lite mer. Det är alltid roligt att träffa andra både politiker och tjänstemän men jag blir lätt frustrerad när diskussionen ältar på samma bana och jag känner att jag får ingenting nytt ut av det. Sista passet om de olika aktörer i spårtrafiken i Mälardalen var det bästa. Jag har väldigt blandade känslor om den här kollektivtrafiksituationen där det finns massor av olika aktörer, olika biljettsystem, olika intressen och den här sammanhållen större viljan för hela Sveriges invånare och geografiska platser verkar saknas.

Urban Ahlin,  (S) utrikespolitiska talesperson, var på besök i Täby i kväll.  Vi Vallentunasossar som åkte dit för att lyssna på honom, fick höra en engagerad och kunnig riksdagsman beskriva situationen bl.a. i Syrien och Palestina.

Inga kommentarer: