23 mars 2011

Jag förberedde mig ganska noggrant igår inför dagens intervju i finskspråkig radio. Kollade fakta och tänkte noga till vad jag skulle säga ifall jag får den och den frågan. Resultatet blev att frågorna som ställdes var sådana att ingen av mina "svar" passade in så att det blev verkligen en utmaning för mig. Jag älskar att prata men jag är inte rutinerad när det gäller direktsändningar varken i TV eller i radio. Jag är dock nöjd med resultatet. Både radiojournalisten och riksdagsledamoten Pyry Niemi var så "sköna" att jag upplevde hela sändningen mer som en avslappnad pratstund. (Jag belönade mig själv med choklad trots att det inte är fredag.)

På kvällen fick njuta av musikskolans månadskonsert med gitarr-, fiol- och pianomusik. Vilka härliga personligheter och vackra toner som avslutning för en arbetsdag!

Inga kommentarer: