10 mars 2011

Valberedningens förslag till partiledare är Håkan Juholt, partisekreterare Carin Jämtin. Överraskande! Men vet ni, ju mer jag tänker på förslaget desto mer tycker jag om det. Jag gillar Juholts humor, hans rakhet och hans sätt att vara SIG SJÄLV. Inte spela någon annan, utan vara sig själv och känna sig trygg och säker i det.

"Rädslan" att han inte skulle gå hem i Stockholm är onödig. Väldigt många stockholmare har sina rötter någon annanstans i landet och de kan känna sig trygga med att det är en partiledare som säger som det är utan att konstla alldeles för mycket och dessutom med humor och entusiasm. När jag hörde förslaget sade jag till mina ksau kompisar att han är sossarnas motsvarighet till folkpartiets Marit Paulsen eller vad nu hennes efternamn är. Inte röstade folk henne i EU-valet för att hon var vackrast av alla utan för att hon just var sig själv med sina tydliga åsikter. Det är precis samma sak med vår Håkan Juholt.

Politik kommer att vara roligt och livligt med honom som partiledare. (Bara han aktar sin tunga i vissa lägen.)

Inga kommentarer: