11 mars 2011

Jag har en person i min närhet som inte kan se livets värde i sig. Motgångar mörkar allt det vackra och det goda och hans krafter sinar. Jag känner mig maktlös med mina ord med honom. Jag kan inte lösa hans problem och jag kan inte leva hans liv. Dagens krav på framgång, rikedom, utseende och lycka kan pressa ner de som inte orkar se själva livet bakom allt det ytliga. Det behövs en inre styrka och en kompass för att kunna prioritera det viktiga i livet och njuta av det just nu. Vi borde inte bry så himla mycket om vad de andra tycker och tänker och vi ska absolut inte låta andra påverka vår prioriteringslista. Men det går inte att ge en "kompass" till den andra utan alla måste hitta sin egen. Han har inte hittat den eller som jag tror att det finns störningar som gör att kompassen visar fel. Han går fel väg. Och jag känner mig maktlös.

Inga kommentarer: