11 januari 2013

Jag fick höjd blodtryck direkt när jag märkte att strukturplan för södra Vallentuna/ Kristineberg fanns bland ärenden till nästa veckas planarbetsutskott. Det är helt obegripligt hur man forcerar denna byggplan med all den allianskraft de har!!!  Varför får jag en känsla att någon har bestämt sig att denna plan ska vara beslutat och klubbat FÖRE nästa val? Inte för att våra alla andra byggplaner har kommit så igång eller att byggtakten annars skulle äventyras utan av helt andra orsaker. Inte ett endaste hus har byggts i centrala Vallentuna men inte dyker dessa planer uppe på arbetsutskottets möten för det. Ingen brådska där inte. Men tätortsnära skogen ska hugg as ner och naturområden förstöras lååååångt borta från Roslagsbanans stationer för vad......????? Är detta alliansens miljöagerande? Varför kämpar man inte att få igång byggnationen precis bredvid Roslagsbanans station?

Ja, varför frågar jag när vi alla redan vet svaret. Men jag blir upprörd, verkligen upprörd när man mer eller mindre nonchalerar remissvaren och "med mindre justeringar" föreslår kommunfullmäktige att godkänna planen. FY FARAO!!!

Inga kommentarer: