16 januari 2013

Nomineringsperioden för riksdagen- och landstinget är igång. Visst blir jag innerligt glad när mina kamrater vill nominera mig till riksdag även nästa val. Jag har stått på listan de två senaste valen 2006 och 2010. MEN jag har gått och funderat detta en längre tid och kommit fram till att jag vill inte bli nominerad denna gång. Jag älskar kommunalpolitik! Jag trivs med frågor som har mer eller mindre direkt med kommuninvånare att göra, ofta väldigt konkreta frågor där jag kan se resultatet ganska omgående. Att kunna gå och besöka platser och bilda sin egen uppfattning eller kontakta berörda personer direkt är en enorm fördel i kommunpolitiska arbetet. Även om jag inte skulle få fortsatt förtroende som gruppledare/ oppositionsråd för socialdemokraterna nästa period så vill jag allra helst jobba kommunalt även nästa mandatperiod.

Inga kommentarer: