13 januari 2014

Bemötande, det är någonting som jag har tagit upp flera gånger med olika sammanhang. Bemötandet är avgörande hur vi uppfattas som kommun och hur vi får våra invånare att känna sig med sina frågor och funderingar när de kontaktar oss. Jag vet att det påminns vikten om detta i våra kommunala förvaltningar. För vi jobbar för våra kommuninvånare, inte för oss själva. Kommuninvånare betalar en kommunal servicenivå via sin skattesedel. Men hur den servicen förmedlas kostar egentligen ingenting. Det är en viktig faktor av professionalism hur man bemöter "kunderna".

Jag tog upp detta idag för jag hämtade nycklar till skolmatsalar inför våra dialogmöten i Kårsta och Karby. Eftersom vi hade flygbladsutdelning i Kårsta tidigt i morse så var jag ganska trött på eftermiddagen. Och då möter jag en glad och mycket hjälpsam ung kvinna i IP som ansvarar för lokaluthyrningen. Vet ni, hon visste precis vad bemötande innebär i kommunal verksamhet!

Inga kommentarer: