2 januari 2014

Gott nytt år 2014!

Jag njutit av att ha tid att läsa och bara vara och tänka fritt, men som vanligt blir jag i längden rastlös och behöver aktivera mig för att må bra. Jag har en stark känsla av att någon brist på aktiviteter under detta valår kommer jag nog inte att sakna!

Jag märker det tydligt att allt fler vill engagera sig i det politiska livet efter sju år av alliansstyre på riksnivån. Resultat av (M) politik blev inte det som många förväntade sig om. Det blev värre! Även här i Vallentuna kommun finns växande missnöje speciellt med det, att moderaterna tycks ha glömt att få styra en kommun är en fråga om FÖRTROENDE. Det är inte en självklarhet bara för att man är moderat i Stockholm nordost. Folk är trötta på maktfullkomliga ofta äldre herrar som har lite eller inget intresse att få veta vad kommuninvånare egentligen tycker.Väldigt många är trötta på att vänta. Vänta på att det ska ske förändring. Att det ska hända någonting i hela kommunen och inte bara i centrala Vallentuna.
Moderaterna kommer att lista upp sina förtjänster i år. De har ju drygt ett halvt år på sig att leverera allt de har lovat. Det kommer de att pressa fram så gott det går med hjälp av externa konsulter för de är rädda att den opinionsmässiga  negativa trenden för moderaterna kommer att synas i Vallentuna. Visst kommer det att göra!

Kommuninvånare i Vallentuna har tydligt visat i den senaste SCB:s medborgarundersökningen att de är mer missnöjda med KONTAKT, INFORMATION, PÅVERKAN och FÖRTROENDET idag än 2011. Medborgare i Vallentuna känner att de har mycket lite inflytande samtidigt som moderaterna säger att de är valda av kommuninvånare och därmed kan de göra som de anser är bäst. Någonting är FEL när bara hälften av kommuninvånare kan starkt rekommendera sina vänner att flytta till vår kommun!!! Varannan vill inte! Det om någonting är underkänt för den förda (M)-politiken!

Det finns flera intressanta svar i medborgarundersökningen. Jag hör redan hur majoriteten kommer att lyfta fram eller vinkla vissa svar och vill att man jämför med sig med riksgenomsnittet. Jag hatar genomsnitt!!! Riksgenomsnitt gör det inte bättre. För mig och (S) duger inte genomsnitt! Inte i vår fina Vallentuna. Vi kan mycket bättre!




Inga kommentarer: